Köpvilkor
Allmänt
För dig, som är privatperson, gäller distansavtalslagen (Lag om distansavtal och avtal utanför affärslokal) samt konsumentköplagen, som har strikta bestämmelser, vilket innebär att lagen gäller, trots att du har avtalat om något annat. För företag, inklusive enskilda näringsidkare gäller köplagen, som är dispositiv, vilket innebär att avtal mellan företag gäller i första hand före lagen.
Vi följer dataskyddsförordningen (GDPR) som gäller i hela EU. Läs mer om GDPR i fliken Policy&Cookies.
Betalning och leverans
Leverans av en vara sker normalt omgående när den finns på lager. Skulle en vara tillfälligt vara slut och det tar mer än 14 dagar innan den kommer in igen, kontaktar vi dig.
Utöver priset tillkommer kostnader för frakt.
Dessa finns angivna i webbutikens kassa och kostnaden beror på total vikt av din/a beställning/ar.
I webbutiken kan varor eventuellt vara markerade med leveransindikering. Vi förbehåller oss rätten att stryka ej levererbar vara från din order med prisavdrag för densamma.
Leveranstiden är om leverantör har vara/varor i lager annars kan det förekomma leveranförseningar.
Önskar du beställa annan, likvärd vara, är detta att betrakta som en ny order. Om du önskar avbeställa en vara på grund av dröjsmål med leveransen, är detta möjligt att göra fram till dess att varan effektuerats, dvs faktura eller frakthandling har skapats.
Delleveranser sker endast på din begäran och medför ytterligare fraktkostnad för dig.
När du gör din beställning framgår det i kassan vilket leveranssätt, som gäller. Det är ditt ansvar att se till att adressen, som du angett vid beställningstillfället, är korrekt.
Leverans sker endast inom Sverige, om inte annat anges.
Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar, produktförändringar, prisjusteringar och eventuella prisfel.
Vi förbehåller oss rätten att justera eventuella prisfel före och efter att beställningen är behandlad.
Leveranstider
Lagervaror i butik 1-4 dagar.
Varor från Europalager 4-14 dagar.
Beställning
Avtal mellan dig som köpare och oss som säljare träffas först då du mottagit en orderbekräftelse från oss via e-post.
För att göra en beställning måste man vara minst 18 år. Vi förbehåller oss rätten att neka dig köp.
Din beställning är bindande.
Alla falskbeställningar spåras och polisanmäls, och om vi lidit ekonomisk skada kommer vi att kräva skadestånd.
Ej uthämtad försändelse
Det är ditt ansvar att lösa ut försändelsen på utlämningsstället inom den tid som står angivet på avin.
Om du inte kan ta emot paketet vid leverans eller inte hämtar ut ditt paket på utlämningsstället, skickas det tillbaka till oss.
Vi kan då komma att debitera dig en skälig summa för frakt- och administrativa kostnader. Betalas inte denna kostnad, lämnas kravet till inkasso.
Bästa Prisgaranti
Vi strävar alltid efter att erbjuda våra kunder de bästa priserna på motorcykeldelar. Om du hittar samma produkt till ett lägre ordinarie pris hos en annan svensk återförsäljare, matchar vi priset enligt följande villkor:
- Identisk Produkt: Produkten måste vara exakt samma märke, modell, färg och specifikationer som den vi erbjuder.
- Ordinarie Pris: Prisgarantin gäller endast för produkter som säljs till ordinarie pris och omfattar inte rabatterade priser, reor, kampanjer, medlemspriser eller tidsbegränsade erbjudanden.
- Svensk Återförsäljare: Den lägre prissättningen måste komma från en auktoriserad återförsäljare med fysisk butik eller webbshop registrerad i Sverige. Privatförsäljningar, auktionssajter och utländska butiker omfattas inte.
- Tillgänglighet: Produkten måste finnas i lager och vara tillgänglig för omedelbar leverans hos den konkurrerande återförsäljaren vid tidpunkten för prisjämförelsen.
- Beviskrav: Du måste kunna tillhandahålla dokumentation som styrker det lägre priset, exempelvis en aktuell annons, offert eller en länk till webbplatsen där priset framgår.
- Tidsram: Prisgarantin gäller fram tills tidpunkten för ditt köp. Kontakta oss före köpet genomförs för att du skall erhålla det sänkta priset.
- Förbehåll: Vi förbehåller oss rätten att verifiera det lägre priset och att avslå anspråk som inte uppfyller ovanstående villkor.
- Felprissättningar: Prisgarantin gäller inte vid uppenbara felprissättningar hos konkurrenter.
Så här ansöker du om prisgarantin:
Kontakta oss i butiken, via telefon eller e-post och uppge följande information:
- Dina kontaktuppgifter.
- Aktuell produkt eller produkter det avser.
- Information om den konkurrerande återförsäljaren.
- Bevis på det lägre priset.
Vi kommer att granska din förfrågan och återkomma till dig så snart som möjligt.